21 Nisan 2013 Pazar

MTA Doğa Tarih müzersi / Ankara

Yaklaşık bir senedir Ankara'ya gidip bu müzeyi görmek istiyordum. Okuduğum tavsiyelerin de üstündeydi yaşadıklarım. Ücretsiz kocaman ve çok güzel(az kalır bu tabir) bir müze. şiddetle tavsiye edilir.

Güneş sistemi salonu. Zorla çekebildiğim bir poz Çınar'dan..

Hemen fosilleri incelemek istedi Çınar. Okula beraber İstanbul'daki dinozor müzesine gitmişlerdi. Heykeller maketler ilgisini çekmiyordu, gerçek fosilleri görmek istiyordu. Ve onlarca belki yüzlerce kemik fosilini inceledi. Hepsinin etiketlerinde yazanları okutturdu. Müthiş bir heyecan yaşadı. Biz büyüklerden daha ilgiliydi. ;) 




Sonrasında da doldurulmuş hayvan türlerinin sergilendiği bölümleri gezdik. Çok daha fazla zaman ayırabilmek isterdim.


 

Ben de ülkemizin her bir köşesinden çıkan cevherlere bayıldım. Oturup saatlerce izleyebilirim hepsini.. Herbirinin karşısında ayrı renk armonileriyle resimler yapabilirim.


Yanında bir de Enerji müzesi vardı ki bu da çok önemli ve görülmeye değer bir mekan. Ülkemizden çıkan bor madeninin ne kadar değerli olduğunu anlamayanlara gitmesi ve düşünmesi tavsiye edilir.


Ayrıca bahçesinde maden ocaklarının minyatür temsilleri kurulmuş. TTK 'nın kurduğu maden ocağına girdik. Babam yıllarca çalıştığı maden ocaklarını bize anlatırken kendinden geçti. Yüzündeki ve sesindeki heyecanı ve mutluluğu görmemek imkansız. Çoğunu anlamadığımız bir sürü makineyi detaylarıyla anlttı bize. ;) Çok güzel bir deneyimdi maden ocağında dolaşmak.

İki farklı tipte maden ocağı vardı, üzerinden çok geçtiği için hatırlayamıyorum. Bir ara babama sorarım.




Enerji müzesini ne kadar anlatsam başarılı olamam sanıyorum. Çok farklı deneyimler yaşadık. Çok keyif aldık 7den 70e hatta dörtbuçuktan 65e ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder